Aby korzystać z zasobów firmowych, należy uprzednio połączyć się do firmy przy pomocy szyfrowanego połączenia VPN. Aby to wykonać, należy uruchomić aplikację „OpenVPN”. Skrót do aplikacji znajduje się na Pulpicie
![](https://pomoc.openit.pl/wp-content/uploads/2022/01/Zrzut-ekranu-2022-01-4-o-08.15.07.png)
Po uruchomieniu aplikacji, w zasobniku systemowym koło zegara systemowego pojawi się ikona połączenia:
![](https://pomoc.openit.pl/wp-content/uploads/2022/01/Zrzut-ekranu-2022-01-4-o-08.15.26.png)
Klikając prawym przyciskiem myszy na ikonę połączenia, należy wybrać polecenie „Połącz”, aby połączyć się do firmy:
![](https://pomoc.openit.pl/wp-content/uploads/2022/01/Zrzut-ekranu-2022-01-4-o-08.15.54a.png)
Po zalogowaniu, połączenie VPN zostanie ustanowione.